ФОРМУВАННЯ ПРАЦЕОХОРОННОЇ СПРЯМОВАНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ШЛЯХОМ ПРОФЕСІЙНОЇ ЗОРІЄНТОВАНОСТІ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ З «ОХОРОНИ ПРАЦІ В ГАЛУЗІ»
DOI:
https://doi.org/10.35619/iiu.v2i11.229Ключові слова:
учні, вчителі, здоров’я, майбутні учителі початкових класів, працеохоронна спрямованість, зміст навчанняАнотація
Анотація. У статті актуалізується проблема втрати здоров’я учнів та вчителів у шкільному загальноосвітньому середовищі. Зазначається, що така ситуація зумовлена сукупною дією різних освітніх та суспільних чинників, однак однією з основоположних причин є недостатня працеохоронна спрямованість майбутніх учителів початкових класів як сукупність цінностей та мотивів, що визначають алгоритми поведінки щодо збереження життя, здоров’я та працездатності суб’єктів навчально-виховного процесу. Звертається увага на те, що вагомою проблемою у контексті формування працеохоронної спрямованості майбутніх учителів початкових класів є недостатня професійна зорієнтованість змісту навчання з «Охорони праці в галузі».
Визначається професійно-зорієнтований зміст навчання з «Охорони праці в галузі» на основі врахування законодавчих та нормативних документів, що регламентують збереження життя, здоров’я та працездатності суб’єктів навчально-виховного процесу, негативних виробничих чинників загальнооствітнього шкільного середовища, можливих векторів майбутньої професійної діяльності, наявних наукових та методичних розробок щодо збереження життя, здоров’я та працездатності суб’єктів навчально-виховного процесу.
Стверджується про позитивний вплив професійно-зорієнтованого змісту навчання із «Охорони праці в галузі» на працеохоронну спрямованість майбутніх учителів початкових класів.