«ПОРАДНИКИ» В РЕАЛІЗАЦІЇ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ 20-Х РР. ХХ СТ. В УКРАЇНІ

«ПОРАДНИКИ» В РЕАЛІЗАЦІЇ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ 20-Х РР. ХХ СТ. В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Марина Богомолова ПрАТ "ВНЗ "МАУП"Херсонський інститут"

DOI:

https://doi.org/10.35619/iiu.v2i11.234

Ключові слова:

«Порадник по соціальному вихованню дітей», соціальне виховання, зміст освіти, комплексна тема, науково-методичне забезпечення, нормативно-правові основи

Анотація

У статті вперше розкрито зміст, роль, місце і значення «Порадників по соціальному вихованню дітей» у реалізації системи соціального виховання в 20-30-х рр. ХХ ст. в Україні. Доведено, що це були друковані видання (1921-1928 рр.), у яких   розкривалися питання функціювання освітньої галузі, подавався зміст освіти, конкретні зміни до нього. У «Порадниках» викладалася як законодавча база реалізації концепції соціального виховання, так і науково-методичні рекомендації з педагогічного забезпечення навчально-виховного процесу в усіх освітніх установах соцвиху. Дослідження засвідчило, що «Порадники» сприяли як реформуванню шкільної освіти, введенню в практику роботи нових принципів, форм, методів і засобів роботи, так і віддзеркалювали суспільно-політичні, ідеологічні події, факти, процеси в Україні, що безпосередньо впливали на якість освітніх реформ, наданню вітчизняній освіті особливостей у формуванні самобутності, підходів до власної національної самовизначеності.

Отже, «Порадники» в педагогіці початку ХХ ст. – це нормативно-правові та науково-методичні друковані видання (посібники), в яких розміщувалися вказівки, рекомендації, настанови, інструкції, пропозиції, накази, розпорядження, методичні листи органів управління народною освітою з питань реалізації завдань соціального виховання в дитячих навчальних закладах різного рівня і типу.

Порадники мали свої витоки, були різними за часом видання, змістом, адресатом.

Downloads

Опубліковано

2020-05-30
Loading...