ПЕДАГОГІЧНІ КОНФЛІКТИ В РЕЦЕПЦІЇ ЗАХІДНИХ НАУКОВЦІВ: НАУКОВІ ПРІОРИТЕТИ І МЕТОДИЧНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Борис Савчук ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
  • Оксана Петренко Рівненський державний гуманітарний університет
  • Оксана Блавт Національний університет «Львівська політехніка»
  • Галина Білавич Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.35619/iiu.v1i14.394

Ключові слова:

педагогічний конфлікт, педагогічна конфліктологія, конфліктологічна культура, науковий дискурс, професійна підготовка майбутніх учителів

Анотація

У статті визначено пріоритети дослідження педагогічних конфліктів у західній науці та представлені в ній підходи і методики формування конфліктологічної культури студентів. Зазначено, що в процесі осмислення проблематики педагогічних конфліктів зарубіжні дослідники спираються на міждисциплінарний досвід вивчення конфліктології. Одним із пріоритетних напрямів таких студій стали т. зв. маргінальні групи студентської молоді (представники етнічних меншин, ЛГБТ спільноти, особи з обмеженими можливостями здоров’я тощо), які часто стають джерелами виникнення конфліктів. У статті актуалізовано підходи та методи формування конфліктологічної культури між студентами та викладачами. Схарактеризовано два основних вектори західного дискурсу щодо сутності та наслідків педагогічних конфліктів. Одна група науковців стверджує, що вони апріорі негативно впливають на розвиток освітнього процесу, тому їх виникненню треба будь-яким чином запобігати і будь-яким способом прагнути досягти компромісу між учасниками конфлікту. Друга група авторів доводить природність та регулярність педагогічних конфліктів у навчальному процесі, тому їх не можна уникнути; їх варто використовувати для формування конфліктологічного досвіду між викладачами та студентами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-17