ПІДГОТОВКА ТА ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙ У ПРИРОДУ З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ, ЩО МАЮТЬ ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • Наталія Горопаха РДГУ

DOI:

https://doi.org/10.35619/iiu.v1i14.417

Ключові слова:

Ключові слова: екскурсія, молодші школярі, природознавство, порушення мовлення, підготовка екскурсії, спостереження, післяекскурсійна робота.

Анотація

Анотація. У статті розглядається використання екскурсій у природу як форми вивчення природознавства з молодшими школярами з порушеннями мовлення. Особлива увага звертається на значення екскурсій у формуванні визначених Державним стандартом початкової освіти природничої та екологічної компетентностей молодшого школяра. Автор розглядає класифікацію екскурсій та їх структуру. Виокремлено роль екскурсій у корекційній складовій вивчення природознавства у спеціальній початковій школі для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Автор доводить, що ефективність екскурсії значною мірою залежить від того, наскільки точно продумана вчителем її структура, як у ній передбачено розв’язання окремих дидактичних та корекційних цілей. Пропонується до структури екскурсії включати підготовчу та післяекскурсійну роботу з учнями, а також  пішохідний перехід від школи до місця екскурсії та у зворотному напрямі. Наведено приклади методичних приймів роботи вчителя на етапі підготовки молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення до екскурсії, під час пішохідного переходу та у післяекскурсійній роботі, рекомендації щодо організації спостережень. Також наголошено, що підготовка і проведення екскурсії з учнями спеціальної початкової школи для дітей з мовленнєвими порушеннями потребує від учителя врахування тих труднощів, які вони мають у навчанні взагалі та у пізнанні природного довкілля зокрема.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-17