КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ЦІННІСНИЙ КОНСТРУКТ ОСВІТИ ОСОБИСТОСТІ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
компетентнісний підхід, заклади позашкільної освіти, особистість, освітньо-виховний процес, компетентності, компетенції.Анотація
У статті на основі теоретичного аналізу виокремлено й схарактеризовано окремі складові компетентнісного підходу у ціннісному вимірі позашкільної освіти, метою якої є інтелектуально-творчий розвиток особистості, формування її активного життєвого самовизначення, здатності до побудови власної життєвої траєкторії на основі сформованих життєво важливих компетентностей, створення ефективних умов для усвідомлення зростаючою особистістю не лише пізнавальної й оцінної, але й регулятивної функції набутих знань, умінь та навичок. Схарактеризовано сутнісні характеристики соціальної компетентності, що передбачає визнання безперервності і багатомірності соціалізації як поступального руху індивіда до більш високих рівнів адаптації на шляху його розвитку.