РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ ЯК СКЛАДОВОЇ ЙОГО ОСОБИСТОСТІ (ЗА В. О. СУХОМЛИНСЬКИМ)

Автор(и)

  • Світлана Смоліна Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.35619/iiu.v1i14.399

Ключові слова:

виховання, особистість, компетентність, вчитель, емоційна культура

Анотація

Статтю присвячено проблемі розвитку емоційної культури майбутнього вчителя як складової його виховної компетентності та особистості загалом. На основі даних авторського наукового педагогічного опитування проведеного у формі анонімного письмового анкетування у статті обґрунтовано потребу у вивченні шляхів розвитку особистості вчителя, зокрема, у працях вітчизняних педагогів. Внаслідок аналізу даних останніх наукових праць з проблеми розвитку особистості вчителя, підтверджено відсутність цілісного дослідження, присвяченого вивченню шляхів розвитку особистості майбутнього вчителя, висвітлених у працях вітчизняних педагогів. Шляхом вивчення та аналізу педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, виокремлено складові виховної компетентності вчителя; виявлено їх зв'язок із емоційною складовою особистості. Аналіз складових виховної компетентності показав, що формування виховних умінь вчителя неможливе без формування та розвитку емоційної культури особистості. Адже практично кожне уміння, сформульоване В.О. Сухомлинським містить невід’ємну складову – емоції. Відповідно, у статті робиться висновок про те, що розвиток особистості вчителя та формування його виховної компетентності потребує розвитку емоційної культури майбутнього вчителя.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-17