ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ У КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ СТАВЛЕННЯ ДО ДІТЕЙ І ДИТИТСТВА

Автор(и)

  • Ольга Козлюк РДГУ
  • Оксана Косарєва

DOI:

https://doi.org/10.35619/iiu.v1i14.416

Ключові слова:

Ключові слова: діти, дитинство, сім’я, сімейне виховання, ставлення до дітей.

Анотація

Анотація. У статті здійснено історико-педагогічний аналіз проблеми сімейного виховання у контексті трансформації ставлення до дітей і дитинства. Показано, що сім’я є середовищем всебічного розвитку дитини, а на батьків покладається відповідальність не лише за виховання, розвиток і навчання дітей, за збереження її життя, зміцнення здоров’я та усвідомленого ставлення до здорового способу життя, а й формування почуття людської гідності. розглянуто історичні аспекти проблеми сімейного виховання. Враховуючи те, що зміст, цілі і методи виховання зумовлені історичними та культурними особливостями, зроблено спробу розкрити особливості трансформації ставлення до дітей у різні історичні епохи – від інфантициду та визнання самостійності і самоцінності дитинства. Висвітлено як виховний вплив світу дорослих, вписуючись у певний соціальний, культурний та історичний контексти, формує свою педагогічну парадигму дитинства, тобто сукупність характерних для суспільства на певному історичному етапі установок, цінностей щодо дитинства в цілому, освіти і виховання дітей.


Проаналізовано погляди філософів, громадських діячів та педагогів на виховання дітей в сім’ї (Аристотель, Цицерон, Сенека, Еразм Ротердамський, Ж.-Ж.Руссо, Й.-Г.Песталоцці, Г.Сковорода, Ф.Фребель, О.Духнович, К.Ушинський, Б.Грінченко, Н.Лубенець, Т.Лубенець, С.Русова, А.Макаренко, Ю.Аркін, В.Сухомлинський та ін.).

Біографія автора

Ольга Козлюк, РДГУ

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти

імені проф. Т.І.Поніманської

Рівненського державного гуманітарного університету

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-17