ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА ВОЛИНІ ЯК ОРГАНІЗАТОР ПОЧАТКОВОЇ ЛАНКИ ШКІЛЬНИЦТВА (ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • Софія Лелюх ЗОШ 9

DOI:

https://doi.org/10.35619/iiu.v1i14.430

Ключові слова:

Волинь, приходські училища, парафіяльне шкільництво, духовенство

Анотація

У статті обґрунтовано загальні основи організації та розробки змісту навчання в системі православного шкільництва Волині у ХІХ – на початку ХХ століття, що склалися під впливом суспільно-релігійних, соціально-політичних, соціокультурних чинників. Окреслена специфіка процесу організації та розробки змісту навчання в приходських/народних училищах Волинської губернії православним духовенством краю під впливом освітніх реформ ХІХ - початку ХХ століття. Визначено основні проблеми в організації діяльності приходських народних училищ в краї – спорадичність, неврегульованість розгортання мережі початкового парафіяльного шкільництва під опікою православного духовенства. Зміст освіти концентрувався виключно навколо вивчення основ православ`я і змісту богослужінь, з невеликим додатком у вигляді арифметики й історії Російської імперії. Реалізація такого змісту навчання цілком відповідала тій само формулі, проголошеній на початку ХІХ століття – «православ`я, самодержавство, народність». Головними чинниками такої неврегульованості визначено складнощі з фінансуванням народних училищ, проблеми із забезпеченням приладдям та елементарними підручниками, а також вчителями – представниками місцевого духовенства, що мали б належний рівень професійної підготовки до викладання у системі парафіяльного шкільництва.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-17